To wake up a sleeping dragon with no armour Reconnecting with myself through the Literary Competition
Main Article Content
Resumo
Based on the metaphor of the sleeping dragon, we intend to report on our participation in the Literary Competition of the School of Education. We aim to show how literature and storytelling developed during childhood were of paramount importance not only for the creation of one’s personal fantastic worlds, but also for the perfection of writing skills. Additionally, the existence of campus activities, besides the usual praxe (hazing freshmen and freshwomen), encourages the bonding between students and professors and the emotional connection with the institution. In the end, the report intends also to reflect on how participation in two editions of the Literary Competition at undergraduate level will exert a lasting effect on our future.
Article Details
Como citar
LEÃO, Teresa; MARTINS, Cláudia S. N..
To wake up a sleeping dragon with no armour.
adolesCiência, [S.l.], v. 6, n. 1, p. 104-106, dec. 2019.
ISSN 2182-6277.
Disponível em: <https://www.adolesciencia.ipb.pt/index.php/adolesciencia/article/view/280>. Acesso em: 21 jan. 2021.
Secção
Relato (visita/projeto/atividade laboratorial/aula de campo)
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
- Autores conservam os direitos de autor e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite a partilha do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir o seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).